Om Babak Azarmi
Manager, varumärkesstrateg, kreatör, marknadsföringsgeni. Babak Azarmi är allt detta och grundare av skivbolaget RMH som förra året totaldominerade på Grammisgalan med 13 nomineringar som till slut blev till 4 grammisar. Och om inte det var nog kammade Cherrie i år hem ytterligare en grammis till RMH-kollektivet. Detta är bara en bekräftelse på den framgång och det inflytande som Babak Azarmi & RMH har på den svenska musikindustrin. De som har följt RMH:s resa vet att detta är resultatet av mer än tio års hårt arbete där Babak spelat en nyckelroll och varit en av pionjärerna inom svensk urban musik.
Året var 2007 när RMH på allvar slog igenom med Adam Tensta och hitsingeln ”My cool”. Två år tidigare hade skivbolaget - som idag kanske bäst beskrivs som ett managementbolag, en rörelse, ett kreativt kollektiv eller en familj - grundats. Babak har under de senaste tio åren, med mer grit än någon annan, omsorgsfullt och i ett intimt samarbete med artisten byggt upp musikstjärnor. Han är idag manager till grammisbelönade artister som Silvana Imam, Erik Lundin och Cherrie samt talangfulla artister som Michel Dida och Leslie Tay.
Det har skrivits spaltmeter om RMH:s skapande och sagolika resa genom det svenska musiklandskapet. Vi har länge varit otroligt nyfikna på Babak Azarmi - mannen, myten, legenden - och på säsongspremiären av Think Big Lectures får vi äntligen Babaks egen berättelse. Missa inte Babaks inspirerande historia som rymmer drivkraft, grit, motgång, framgång, kreativitet och inte minst hjärta. Torsdag den 23 mars, 18:00. SF Bio Kista. 200 platser, först till kvarn! Välkommen.